Aangepaste etiketten gebruiken voor promotie

Aangepaste etiketten gebruiken voor promotie

Je hebt veel opties om je product op de markt te brengen. Je kunt kiezen uit tv-advertenties en radiospots, krantenartikelen en zelfs billboards. Het gebruik van aangepaste etiketten is echter een van de meest effectieve manieren om je bedrijf of merk te promoten. Het zorgt ervoor dat je product zich onderscheidt van alle andere, terwijl het tegelijkertijd meer memorabel wordt bij potentiële klanten. Het gebruik van een aangepast etiket lijkt misschien een gemakkelijke taak, maar er zijn bepaalde dingen waar je rekening mee moet houden voordat je er een voor je bedrijf maakt. Hier zijn enkele tips over hoe je aangepaste etiketten effectief kunt gebruiken bij het promoten van je merk of producten.

Je product moet het middelpunt zijn

Je product moet centraal staan. De etiketten van Avery moeten de voordelen en kenmerken benadrukken, maar er ook de aandacht op vestigen. Het label moet aantrekkelijk zijn, maar niet te storend. Je wilt dat je etiket zich onderscheidt van de massa zonder zo opzichtig te zijn dat het je merkidentiteit of boodschap overschaduwt. Het etiket moet in één oogopslag gemakkelijk te lezen en te begrijpen zijn. Je wilt niet dat iemand problemen heeft om erachter te komen wat je verkoopt, alleen omdat je verpakkingsontwerp te ingewikkeld is.

Wees consistent

Consistentie is een essentieel onderdeel van elke marketingstrategie en dat is niet anders wanneer je aangepaste etiketten gebruikt. Als je ontwerp niet strookt met je merk, zal het voor consumenten moeilijk zijn om de twee te associëren. Maar als ze zien dat je een consistente stijl hebt voor al je etiketten en producten, zullen ze dit gaan herkennen als een kwaliteitsindicator.

Wees specifiek en beknopt

Om je gepersonaliseerde etiket zo effectief mogelijk te maken, moet je een specifieke en beknopte boodschap gebruiken. Als je een nieuwe kledinglijn promoot, gebruik dan het label om te laten zien dat je bedrijf milieubewust is door iets te zeggen als "Onze kleding is gemaakt van duurzame stoffen”. Als je voedingsproducten verkoopt, benadruk dan hoe ze anders zijn dan andere merken. Je kunt dit doen met een advertentie met de tekst 'Onze koekjes zijn gemaakt met biologische bloem'.

Terug naar Lifestyle
Kleding-mannen-vrouwen-kids-Cramers-van-Asten

Ook interessant voor jou